Wat is SEO?
Het doel van bedrijven is om zoveel mogelijk winst te creëren. Deze maximale winst is te behalen met een hoog aantal klanten. Klanten kunnen in contact komen met bedrijven door verschillende manieren. Dit kan via de reclames op de televisie of op sociale media. Daarnaast doen bedrijven er alles aan om deze populariteit te vergroten. De voornaamste methode waar bedrijven gebruik van maken is zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat bedrijven zo hoog mogelijk komen te staan in de ranking van zoekmachines als Google en Bing. De SEO marketing doeleinden houdt zich bezig met het sneller vindbaar maken van websites voor gebruikers in de zoekmachines.
Is SEO werkelijk belangrijk?
Dagelijks zitten mensen van jong tot oud op het internet. Vroeger gingen veel mensen naar de winkels om producten te kopen en te zien. Nu zorgt de technologische vooruitgang ervoor dat alles online vindbaar is. Gebruikers over de hele wereld zoeken online naar producten en diensten om te kopen. Gebruikers kijken vaak eerst online voor ze aankopen doen. Voor een bedrijf is het daarom belangrijk dat de eigen website hoog staat. Door de hoge positie van een bedrijf in een zoekmachine, zullen gebruikers vaker deze website aanklikken. Het aantal potentiële klanten van het bedrijf groeit op deze manier.
De techniek van SEO
Er zijn een aantal punten waar een website aan moet voldoen voordat deze gebruikt kan worden voor de SEO marketing. De website moet gebruiksvriendelijk zijn, zodat de website via zowel een computer als een mobiele telefoon te betreden is. De laadtijd van de website moet kort zijn, zodat bezoekers van de website niet lang hoeven te wachten. Daarnaast moet de structuur van de website kloppen, om het er overzichtelijk uit te laten zien. Verder heb je ook de mogelijkheid om SEA marketing toe te passen. Het grootste verschil tussen SEO en SEA marketing is dat SEA marketing zich vooral bezighoudt met betaalde advertenties en SEO niet.
SEO in de praktijk
De factoren die zich vooral bezig houden met de zoekmachines zijn; autoriteit, content en techniek. Autoriteit is belangrijk in de wereld van zoekmachines. Zoekmachines als Google waarderen een website met een hoge autoriteit meer dan een website met een lage autoriteit. De kwaliteit bij een website met een hoge autoriteit is hierdoor ook hoger. Daarnaast heb je techniek en content. Deze twee factoren zijn vooral op de bezoeker van de website afgestemd en wat zij vinden. Bij een tevreden bezoeker zal de de autoriteit van de website automatisch stijgen. Het is ook mogelijk dat de website van nature stijgt. Dit is bij de SEO organisch search marketing betekenis het geval, waar de rank van een website op een organische wijze stijgt.
SEO en de zoekwoorden
Zoekmachines zijn steeds vaker gericht op de zoekwoorden. Door naar doelgroepen en hun interesses te kijken, kunnen de interesses worden gelinkt aan de zoekwoorden. Vervolgens wordt om de zoekwoorden heen een informatieve tekst geschreven, die helpen bij de SEO marketing. De seo marketing doeleinden zorgen ervoor dat de website van een bedrijf stijgt in de ranking van de zoekmachines, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de juiste zoekwoorden. Meer bezoekers op een website betekent ook meer potentiële klanten. Voor een bedrijf is SEO marketing een goede strategie om klanten aan te trekken.